pulang

Our Lord! And make us submissive unto Thee and of our seed a nation submissive unto Thee, and show us our ways of worship, and relent toward us. Lo! Thou, only Thou, art the Relenting, the Merciful.

(alQuran, alBaqarah:128)

~

..and show us our ways of worship, and relent toward us..

~

Dah lebih kurang 14 jam di rumah ni (di Kelantan). Dah jumpa beberapa wajah yang mahu ditatap.

Lela, Fadhil, Abah, Adik, Poh, Harith, Abese, Ahmad. Ahmad pertama kali aku tengok.

Adik tinggi. Harith makin cerdik. Yang lain2 semua sama saja.

Rumah dah banyak berubah. Ada yang aku mahu tengok berubah. Ada yang aku mahu tengok kekal seperti dulu.

Tapi yang penting moga balik aku ini bersama dengan cinta.  Setelah hampir dua tahun.

Bila sampai rumah ini makin meningkat rasa nak tengok Mok. 5 Jun inshalah akan pulang dari Mekah.

Hari pertama macam2 yang ditanya pasal gigi. Poh yang paling teruja lihat adiknya dulu yang kecil ni sudah jadi seorang doktor. =>

~

Alhamdulillah.

Mana2 pun bumi Tuhan. Telah Tuhan tunjukkan caranya. Di mana sajapun begitulah caranya.

Yang indah akan tetap indahlah. Yang tidak elok itu yang seringkali berubah2. Tambah lagi yang berubahnya tu sentiasa saja ke bawah.

Hati kita itulah.

Ya Allah hati yang satu ini izinkan aku sangkutkan kemas2 pada taliMu. Biarpun hanya layak digelar percubaan.

..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s