satu sahaja

“♥ Every king was once a crying baby & every great building was once a blueprint..Its not important where YOU ARE TODAY BUT where YOU will reach TOMORROW..Allah does not judge you on how bad you have been in the past …but he looks at on how good you strive to be now, May Allah give us a good ending life in HIS guidance”

-ameen-

~~~~

i am fine alhamdulillah.
everything has been going on really smooth.
people have changed and i have changed too.

~~~~

sape ntah yang bagitahu aku baru ni;
“agama apa selain Islam yang ajar bersabar?”

aku kena bersabar.
biarlah aku yang bersabar.
menunggu dan bertindak pada waktu yang sesuai.
ataupun membiarkan saja kerana itu yang terbaik.
bukan aku yang sesuai.

~~~~

banyak sekali kelalaian yang berlaku.
kelalaian untuk aku, mungkin berbeza dengan kelalaian orang lain.
aku tak kuasa nak menerangkan kepada orang
kenapa aku berbeza dan kenapa aku tidak suka.
aku tak kuasa untuk cerita
apa yang telah aku lalui yang mereka tidak lalui.

aku begini dan aku biasa.
dan semuanya adalah tentang aku
dan itulah aku
-mementingkan diri sendiri-
-dari dulu hingga kini-

paling kurang
aku tahu apa yang aku lakukan
walaupun akhirnya orang lain tidak akan boleh dipersalahkan
kerana Tuhan yang beritahu demikian

~~~~

tak bercadang untuk bermadah puisi atau berhikayat
hari ni aku sangat senang
dan beberapa hari sebelum ni juga sama
-senang-

~~~~

semua perkara ini akan berlalu begitu saja
dengan cepat.

ya Allah..
tapi ada satu perkara yang tidak pernah selesai
satu perkara saja
yang tak akan pernah selesai

iaitu kesyukuran aku terhadap Allah s.w.t.
dan perkara itulah yang menemani aku dari dulu sampai bila-bila.
-tidak pernah sempurna dan tidak pernah selesai

…….

Leave a Reply

