Image

hidayah

hidayah

so Professor MAZA datang irbid.
aku tak banyak pn dengar ceramah2 beliau senanya.
setahun dua ni agak malas mendalami ilmu agama. memang teruk la.

dari ceramah2 beliau kat sini, aku mula berniat untuk belajar memahami agama. menghayati wahyu Allah dan maksud kecelaruan minda aku.
aku percaya orang yang luas ilmunya + berkat ilmunya, hati mereka aman.

aku nak fahami bagaimana Allah mahu aku hidup dan faham kehidupan.

indahnya agama ini ya Allah.
kenapa ada yang menyusah2kan rahmatMu.

….

masa amek gamba ni, aku takde la excited sangat.
tapi yang lain2 dalam gamba ni, mesti excited gila. dorg slalu kot menghadap ceramah prof.

mmm.. dalam banyak2 talk prof., aku terkesan dengan satu contoh yang dia bagi pasal seorang-manusia-biasa.

yang dilahirkan dengan biasa
dalam keluarga biasa.
ibubapanya biasa2.
disekolahkan di sekolah yang biasa.
kerja biasa2 juga.
kahwin pula dengan pmpuan yang biasa2.
mati pun dalam keadaan biasa2.

takde apa2 yang istimewa mengenai dia.
sedangkan yang mulia di sisi Allah adalah yang bertaqwa.
dan mustahil orang yang bertaqwa ni orang yang biasa2.

nak nanges aku dengar contoh ni. aku lah tu kot.

ya Allah, hidayahMu..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s