Aside

ni gambar masa …

ni gambar masa pegi amek jubah grad tadi. grad 5/6 pukul 7 petang. diulangi: 7 petang. +_+

30JD sewa jubah. mahal. dahla tengah takde duit skrg ++_+

…….

tadi aku tulis balik semua soalan2 yang aku dapat masa viva. memang betullah, kalau tak belajar, memang takkan tahu. kalau dah belajar, baru rasa ummph belajar tu. jangan tak suka belajar. sukailah apa yang anda belajar. dan bersyukurlah kerana menjadi seorang pelajar. kerana belajar adalah antara perkara2 yang paling suci yang menghalang anda dari berbuat perkara2 yang sia-sia.

emm, MCQ ok ke? tak ok sangat pun. target aku rendah, sesuai dengan usaha aku. pathetic kan. hmm.. tapi viva sangat menarik.

alhamdulillah, aku dapat hadapi viva dengan gembira. walaupun ada dua subjek yang aku cam kantoi tahap baling cawan ke dinding. balik rumah memang jerit la. aaaaa. those things are called ‘stupid mistakes’. malu kat doktor. sedih pun ada. huuuuuu

subjek2 tu adalah conservative dentistry dan periodontics. yang lain, alhamdulillah, Allah telah permudahkan. aku dapat soalan yang aku ingat jawapannya dan boleh jawab dengan yakin. especially orthodontics, oral radiology. and to a lesser extent, oral medicine, oral diagnosis, prosthodontics and surgery.

my first viva was surgery. aku dah la emang dah ada masalah dengan doktor tu. masuk2, doktor baik pula. doktor tanya sekejap sangaaaaat. jaw dropped bila doktor kata “thank you”. alhamdulillah.

aku rasa terharu dan sebak sket masa keluar viva prostho tadi. tadi viva last. dah la salah seorang examiner tu Doktor Isam. sape kenal Dr Isam ni memang tahu la apa yang aku maksudkan. dari awal kenal dia (masa tahun 3) sampai sekarang, hati masih meruntun lagi bila mengingatkan kebaikan dia, ilmu dan pengorbanan dia. fuh. he is different from the rest. he is a teacher. melihat wajah dia bermaksud adanya bayungan seorang guru. sabar dan boleh buat berlindung. rasa tenteram. viva memang menakutkan kecuali yang ni. doktor faham kita. kita pulak tahu doktor akan tolong kita cari jawapan yang betul. i love him.

semoga Allah membalas semua doktor2 aku dengan kebaikan. diberkati pekerjaan dan ilmu mereka. diberkati harta mereka dan keluarga mereka.

moga Allah ampuni aku yang banyak mensia-siakan waktu dan peluang. yang banyak menghampakan harapan doktor2 seperti Dr. Isam dan lain-lainnya.

~ameen~

…..

beralih kepada debaran menunggu result pula. jubah grad dah siap ‘alter’. tunggu pakai je.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s