Aside

Lelaboleh tak a…

Lela

boleh tak awak bagitahu saya

macamana awak hadapi kehidupan awak

selepas kejadian yang menyakitkan tu?

 

masa saya dengar awak cerita

masa awak call sambil menangis hari tu

saya rasa doomed

walaupun perkara macam tu

boleh je jadi dengan iradah Allah

 

tapi

walaupun dah berlalu,

sangat menyakitkan, kan?

saya tak dapat bayangkan

awak sebenarnya sangat kuat

kalau perkara tu terjadi kat saya

 

…..

 

maaf lah

saya bangkitkan balik ingatan ni

saya tiba-tiba nak berfikir

yang sebenarnya

orang lain diuji lebih teruk

lebih berat

lebih lagi..

 

semestinya bukan sebuah kenangan

yang baik untuk diingat kembali

 

maaf lah

tulisan macam ni

bukan selalu saya tulis

saya pun rasa janggal juga

 

kalau awak ada kat sini

susah juga nak cakap macam ni

 

tapi you are not here

I’m just trying to feel your closeness

you are my sister

I own nothing other than you all

 

Lela

awak telah lalui semua ni

dan awak adalah awak yang sekarang

why do you look like

nothing happened?!

 

you

you are awesome

just like Poh

 

maaf lah

sewaktu awak hadapi semua tu

saya tak dapat nak jadi yang terbaik

untuk awak luahkan dan rehatkan diri

 

masa tu

saya pun tak dapat terima berita tu

saya pun sedih juga

saya pun mencari-cari tempat meluahkan

dan tempat berehat juga

 

Lela

doakan saya

teruk sangat kut kita ni

sampai Allah uji begini

 

::Ramadan Mubarak::

Leave a Reply

