Aside

Lama tak menuli…

Lama tak menulis kat blog ni. Macam-macam dah berlaku. Alhamdulillah. Setiap hari tengok muka parents. Setiap hari terbayang wajah kawan-kawan. Setiap hari berfikir-fikir tentang urusan sambung belajar adik aku. Setiap petang berpeluh exercise. Duduk di sini lebih produktif. Tapi setiap hari pun tidur lepas subuh, ngeh2….

Mengasuh anak-anak saudara ni satu pengajaran yang besar buat aku. Aku mula menerima tangisan kanak-kanak ni sebagai musik terindah yang aku pernah dengar. Ada tangisan yang aku dengarkan saja. Ada yang aku halang. Kalau marah dan naik angin, aku yang bodoh. Diorang bersih, tak bersalah. Aku kotor, nak mengasuh pula. Kena sedar diri. Aku mula mengaitkan sifat kanak-kanak dan orang dewasa. Hmmmm, kalau nak ubah perangai, ubah masa kecik la beb. Dah besar, susah dan jadi kelakar.

Zaman kanak-kanak, mahal. Tersalah jaga, tersalah memanja, tersalah memujuk, tersalah marah, naya beb! Pening kepala pun pening la…..

“Tak sabarnya nak pergi kerja”. Tapi yang sebenarnya, “tak sabarnya nak keluar merantau”.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s