I don’t talk much. It’s not that I like to. I want to write something here.

Orang kat sini;

– suka pasang lagu dalam kereta. aku tak suka. menambahkan kecelaruan je.

– suka melupakan masalah. lepas bergaduh, bersalam sikit, kena lupa terus. aku tak macam tu. masalah perlu diselesaikan bukan dilupakan.

– tak boleh ditegur. kalau tegur, dia ingat kita nak bergaduh. what a joke.

– cakap banyak. semua benda dia nak terangkan. tak reti senyap.

– tak reti untuk tak mengumpat. kalau dia reti, dia bukan orang sini.

– tak reti untuk tak jaga tepi kain orang. dia rasa hidup dia dah complete kut.

– family system punah. tiada fiqh dalam family besar. saudara-mara saling tak jaga aurat dan pergaulan.

– siapa pakai kopiah, dia ustaz. aku tak hairan langsung orang yang pakai kopiah kat sini.

– drastik dan dramatik. semua benda nak ubah cepat-cepat. tiada common sense.

– talam dua muka. tahu sendiri lah apa maksudnya.

– biar perfect depan mata orang. semua benda ada standard dia, kata dorg.

– tak baca quran. oh yes.

Akhirnya, ‘kami’ digelar robot, distant, rude, weird. Oh, yeah. Thank you.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s